Pacquiao Latihan Akhir Jelang Hadapi Mayweather

Manny Pacquiao Gets in Some Final Training in Las Vegas

Editor : Ismail Gani
Translator : Novita Cahyadi


Pacquiao Latihan Akhir Jelang Hadapi Mayweather
Foto2: MailOnline

PENDUKUNG Manny Pacquiao di LA harus kecewa berat lantaran tidak dapat menjumpai petinju idola mereka, yang menggunakan bus besar untuk persiapan laga tinju Wild Card Boxing Club di Las Vegas.

Bus itu - Volvo mewah 54 kursi - adalah yang kendaraan terbesar dari konvoi panjang 100 mobil besar yang juga termasuk sebuah SUV yang membawa Pacquiao dan istrinya Jinkee pada perjalanan sejauh 450 km dari LA ke Vegas.

Namun petinju Filipina tersebut membuat pernyataan mengejutkan bahwa ia tidak mencari menang knock-out pada Sabtu malam, dan sebagai gantinya ia berharap untuk menang angka di tiap ronde menghadapi petinju tak terkalahkan Mayweather, seperti dilansir MailOnline.

"Aku tidak mencari KO," kata Pacquiao. "Kami tidak hanya mencari KO, tapi terus memukul lawan, dan juga memastikan kemenangan di setiap ronde, saya ingin menang angka."

SUPPORTERS in LA were desperate to send the Filipino fighter on his way with a top send-off, mobbing his car outside the Wild Card Boxing Club as a bus sporting his face drove a select few towards Vegas.

That bus - a 54-seater luxury Volvo - is the largest of a huge 100-car convoy which also includes an SUV carrying Pacquiao and his wife Jinkee on the 276-mile trek to Vegas.

But the Filipino fighter made the surprising claim that he is not looking for a knock-out win on Saturday, and instead he hopes to come out on top in every round against the unbeaten Mayweather.

'I'm not really looking for a knockout,' Pacquiao said. 'We're not looking only for a knockout, but for throwing a lot of punches, and also making sure that every round, we're ahead on points.'