Musim Dingin Ekstrim Landa Eropa, Kanal di Amsterdam Mendadak Beku

Families Skate along the Amsterdam`s Canals as Freezing Weather continues to Hit Europe

Editor : Ismail Gani
Translator : Novita Cahyadi


Musim Dingin Ekstrim Landa Eropa, Kanal di Amsterdam Mendadak Beku
Foto: MailOnline

SEORANG peselancar (skaters) berpindah lokasi permainan ke kanal Prinsengracht yang beku di pusat kota Amsterdam pada Jumat setelah Eropa terkungkung oleh musim dingin terburuk yang disebut sebagai the Beast from the East. 

Pejabat kota melarang kapal dari beberapa bagian kanal dan pintu air tertutup pada awal pekan minggu untuk mendukung pembentukan es, sebelum membiarkan orang-orang berlalu lalang di kanal yang membeku.

Sementara itu, seorang skater di dekat Oostzaan, tepat di sebelah utara Amsterdam, mendapatkan temuan yang memilukan di es - seekor burung kingfisher yang mati membeku di dalam es seperti dilansir MailOnline.

SKATERS strapped on their blades and took to the frozen Prinsengracht canal in central Amsterdam on Friday as Europe remained in the deep freeze thanks to the Beast from the East. 

City officials had banned boats from some parts of the canals and closed sluice gates earlier in the week to allow the ice to develop, before letting people loose on Friday. 

Meanwhile, a skater in nearby Oostzaan, just north of Amsterdam, made a heartbreaking discovery in the ice - a kingfisher bird frozen solid in the ice.