66 Tewas akibat Pesawat Komersial Iran Aseman Airlines Jatuh di Gunung

Plane Crashes in Mountains of Iran Killing All 66 People on Board

Editor : Ismail Gani
Translator : Novita Cahyadi


66 Tewas akibat Pesawat Komersial Iran Aseman Airlines Jatuh di Gunung
Saudara dan kerabat dari penumpang pesawat naas terlihat menangis dan saling menghibur setelah berada di bandara Mehr-Abad di Teheran (Foto2: MailOnline)

ENAM PULUH enam orang termasuk seorang bocah tewas setelah sebuah pesawat jatuh di daerah pegunungan Iran.

Pesawat komersial ATR-72 melakukan perjalanan dari Teheran ke kota di selatan Yasuj di provinsi Isfahan ketika jatuh di pegunungan Zagros.

Saudara dan kerabat dari penumpang pesawat naas terlihat menangis dan saling menghibur setelah berada di bandara Mehr-Abad di Teheran.

Pesawat bermesin turboprop ganda, yang digunakan untuk melayani penerbangan jarak pendek, disebutkan menabrak Gunung Dena, yang tingginya 14.435 kaki.

Juru bicara Aseman Airlines Mohammad Taghi Tabatabai mengatakan ada 60 penumpang di pesawat terbang Flight EP3704, termasuk seorang anak, dan enam awak kapal seperti dilansir MailOnline.

SIXTY-SIX people including a child have been killed after a plane crashed in a mountainous area of Iran.

The ATR-72 commerical plane was travelling from Tehran to the southern city of Yasuj in Isfahan province when it came down in the Zagros mountains.

Friends and family of those onboard the flight were seen crying and comforting each other after arriving at Mehr-Abad airport in Tehran (pictured).

The twin-engine turboprop, used for short-distance regional flying, is said to have collided with Mount Dena, which is 14,435 feet tall.

Aseman Airlines spokesman Mohammad Taghi Tabatabai said there had been 60 passengers on board flight Flight EP3704, including a child, and six crew members.