14 Penumpang Cedera, setelah British Airways Dilanda Turbulensi Hebat

Fourteen BA Passengers Need Medical Treatment after Extreme Turbulence

Editor : Ismail Gani
Translator : Novita Cahyadi


14 Penumpang Cedera, setelah British Airways Dilanda Turbulensi Hebat
Foto: MailOnline

SEJUMLAH penumpang menjalani perawatan medis akibat turbulensi parah yang menimpa pesawat yang mereka tumpangi, British Airways dari London ke Florida.

Pesawat lepas landas dari Bandara Gatwick di London tadi malam dan menuju ke Tampa Bay, Florida, menurut seorang penumpang, pesawat mendadak anjlok tanpa peringatan.

Ollie Richmond, yang berada di pesawat penerbangan, merekam kejadian tersebut dan meng-upload-nya di media sosial.

Dia mengatakan: ´Peristiwa menegangkan pada pesawat #BA2166 LGW ke TPA hari ini. Tiba-tiba pesawat anjlok tanpa peringatan - banyak penumpang terbentur pada langit-langit pesawat!

“Kejadiannya seperti di film! Banyak orang dikirim ke rumah sakit. Terima kasih pada awak pesawat yang bertugas dengan baik untuk menangani situasi darurat!"

Pada awal rekaman video, sejumlah surat kabar dan barang bawaan penumpang terlihat tergeletak di lantai, yang mengejutkan para penumpang seperti dilansir MailOnline.

A NUMBER of passengers were examined by medical staff after severe turbulence on a British Airways flight from London to Florida.

The flight took off from London Gatwick last night and was headed to Tampa Bay, Florida, when according to one passenger, the plane suddenly dropped without warning.

Ollie Richmond, who was on the flight, filmed the aftermath of the incident and put it on social media.

He said: ´Crazy scenes on the #BA2166 LGW to TPA today. Plane dropped suddenly without warning - loads of people hitting the ceiling!

´Was like something out a film! Lots of people sent to hospital. Well done staff for managing the situation well!´

At the start of the footage a number of newspapers and bits of luggage can be seen on the floor, as passengers look on, concerned.