Jakabaring, Saksi Sejarah Korea Utara dan Selatan Raih Medali Bersama

Historic First for North and South Korea as They Win Joint Medal

Editor : Ismail Gani
Translator : Novita Cahyadi


Jakabaring, Saksi Sejarah Korea Utara dan Selatan Raih Medali Bersama
Sekelompok atlet dari Korea Utara dan Korea Selatan berparade dalam upacara pembukaan Asian Games 2018 akhir pekan lalu di belakang bendera "unifikasi" (Foto: Press Association/MailOnline)

KONTINGEN gabungan Korea Utara dan Selatan meraih medali perunggu bersejarah di Asian Games setelah finish ketiga pada final cabang olahraga perahu naga 200 meter di belakang China dan tuan rumah Indonesia.

Ini adalah pertama kalinya tim gabungan dari Korea Utara dan Korea Selatan memenangkan medali di pekan olahraga internasional terbesar di Asia.

Medali disebutkan dalam pengumuman pemenang diberikan kepada Korea - nama yang diberikan kepada tim gabungan negara-negara yang masuk dalam dayung, kano, dan bola basket wanita - dan bukan ke Korea Utara atau Korea Selatan.

Sekelompok atlet dari Korea Utara dan Korea Selatan berparade dalam upacara pembukaan Asian Games 2018 akhir pekan lalu di belakang bendera "penyatuan" yang menampilkan garis besar semenanjung dengan warna biru dengan latar belakang putih.

Butuh tujuh hari lagi untuk kontingen nasional Korea untuk mendapatkan medali, pada saat itu Korea Selatan meraih 23 medali emas untuk berada di peringkat ketiga dan Korea Utara memiliki sembilan medali emas dan berada di posisi keenam secara keseluruhan.

Para atlet perahu naga dari Korea didukung tujuh warga Korea Selatan dan lima warga Korea Utara dan finish dalam 56.851 detik di the Jakabaring Rowing and Canoeing Regatta Course di Palembang.

Tim basket gabungan Korea berpeluang meraih medali emas setelah maju ke perempatfinal turnamen wanita seperti dikutip Press Association yang dilansir MailOnline.

A COMBINED KOREAS crew earned a historic bronze medal at the Asian Games by finishing third in the 200-metre dragon boat final behind China and games host Indonesia.

It was the first time a combined team from North Korea and South Korea has won a medal at a major multi-sport international event.

It was awarded to Korea — the name given to the combined teams the countries entered in rowing, canoeing and women’s basketball — and not to North or South Korea.

A group of athletes from North Korea and South Korea paraded in the opening ceremony last weekend behind the “unification” flag which features the outline of the peninsula in blue on a white background.

It took another seven days for any of the combined teams to get on the medals standings, by which time South Korea had 23 gold medals to sit in third spot and North Korea had nine gold medals and was in sixth position overall.

The joint crew featured seven South Koreans and five North Koreans and finished in 56.851 seconds at the Jakabaring Rowing and Canoeing Regatta Course in the co-host city of Palembang.

The combined Koreas basketball team is a gold-medal chance and has progressed to the quarterfinals of the women’s tournament.