Eugenie Bouchard Rusak Raketnya Meski Menang di Semi Final Hobart International

Eugenie Bouchard Smashes Tennis Racket in Frustration during Hobart International Semi-final

Editor : Ismail Gani
Translator : Novita Cahyadi


Eugenie Bouchard Rusak Raketnya Meski Menang di Semi Final Hobart International
Petenis peringkat 47 dunia ini jengkel saat bertanding di Domain Tennis Centre di Hobart, Australia dengan memukulkan raketnya ke lapangan (Foto2: MailOnline)

INI ADALAH kisah menarik dari pertandingan tenis Eugenie Bouchard dengan Dominika Cibulkova dan bintang tenis Kanada membanting raketnya hingga patah lantaran frustasi.

Petenis peringkat 47 dunia ini jengkel saat bertanding di Domain Tennis Centre di Hobart, Australia dengan memukulkan raketnya ke lapangan.

Dia tidak puas pada permainannya meskipun menang dengan skor  4-6, 6-1, 6-4 di semi final Hobart International.

Reputasi Bouchard terganggu selama 2015 saat ia kalah 18 kali dari 30 turnamen single internasional yang diikutinya.

Namun sekarang dia menjadi petenis yang melakukan kerusakan.

Petenis 21 tahun itu mengatakan setelah dia menang: "Saya hanya merasa waktu saya agak mengecewakan dan servis saya sangat mengecewakan, padahal saya ingin bermain lebih baik dari itu."

Dia tampil pada turnamen ketiganya setelah dia menderita gegar otak akibat jatuh di ruang ganti di AS Terbuka pada September, seperti dilansir MailOnline.

Bouchard akan menghadapi Alize Cornet di final pada Sabtu sebelum memberikan sentuhan akhir pada persiapan untuk putaran pertama Australia Terbuka.

Petenis Serbia Aleksandra Krunic menanti Bouchard di pertandingan pembukaan dari turnamen besar pertama tahun ini.

IT WAS a case of another one bites the dust during Eugenie Bouchard's encounter with Dominika Cibulkova as the Canadian tennis star smashed her tennis racket in frustration.

The world No 47 vented her anger during her match at the Domain Tennis Centre in Hobart, Australia by hitting the piece of equipment against the floor.

Her public display of disappointment came during a 6-1, 4-6, 6-4 win in the semi-finals of the Hobart International.

Bouchard's reputation was somewhat damaged in 2015 as she lost 18 of her 30 singles tournament games.

However now she is the one doing the damage.

The 21-year-old said after her win: 'I just felt my timing was a bit off and my serve was definitely not there so at least I pulled through, but I definitely want to be able to play better than that.'

She is playing in only her third tournament since she sustained concussion after falling in the dressing room at the US Open in September.

Bouchard will face Alize Cornet in the final on Saturday before putting the final touches on preparations for the first round of the Australian Open.

Serbia's Aleksandra Krunic awaits Bouchard in her opening game of the first major tournament of the year.