ISIS Viralkan Video Pemimpinnya, Abu Bakr al-Baghdadi masih Hidup

ISIS Releases New Video Revealing its Leader Abu Bakr al-Baghdadi Is Alive

Editor : Ismail Gani
Translator : Novita Cahyadi


ISIS Viralkan Video Pemimpinnya,  Abu Bakr al-Baghdadi masih Hidup
Foto2: MailOnline

PEMIMPIN ISIS Abu Bakar al-Baghdadi muncul dalam sebuah video baru untuk pertama kalinya hampir dalam lima tahun terakhir (kiri dan kanan bawah).

Baghdadi terakhir kali tampil di depan publik dan pengikutnya saat memberikan khotbah terakhirnya di Masjid Agung di Mosul, Irak, pada Juli 2014.

Dia bersumpah untuk membalas dendam atas gerilyawannya yang tewas terbunuh oleh pasukan yang didukung AS ketika dia menyatakan, ´pertempuran untuk Baghouz telah berakhir´.

Baghdadi belum muncul dalam video sejak mengumumkan keberadaan ISIS dari mimbar masjid hampir lima tahun yang lalu dalam sebuah klip yang diputar di seluruh dunia (kanan atas).

Cuplikan dari video menjadi viral hari ini. Tampang militan tersebut terlihat kuyu, tampak kurus dengan janggut yang mulai memutih dibandingkan dengan rambut hitamnya pada 2014.

Pria paling dicari di dunia diganjar hadiah US$25 juta apabila tertangkap dan disinyalir bersembunyi di gurun Badia Suriah setelah kekhalifahannya hancur seperti dilansir MailOnline.

ISIS leader Abu Bakr al-Baghdadi has appeared in a new video for the first time in five nearly years (left and bottom right). 

The leader of the Islamist group gave his last sermon at the Great Mosque in Mosul, Iraq, in July 2014. 

He vowed to get revenge for his dead militants killed by US-backed forces as he declared, ´the battle for Baghouz is over´. 

Baghdadi has not appeared in a video since announcing the existence of the Islamic State from the pulpit of the mosque nearly five years ago in a clip played around the world (top right). 

An image from the new footage was shared online today. It showed the haggard militant, looking gaunt with a greying beard in stark comparison to his black facial hair in 2014. 

The world´s most wanted man who has a $25 million bounty on his head is thought to have been hiding out in Syria´s Badia desert as his so-called caliphate was crushed.